Waarom video altijd een goed idee is?
Voordat je besluit een video te laten maken, heb je misschien eerst wat overtuigingskracht nodig voor waaróm je überhaupt een video moet willen. Met een video kan je jouw website en/of social media bezoekers meteen feeling geven met jouw merk. Ze stappen als het ware jouw huiskamer binnen en krijgen, door middel van bewegend beeld en geluid, een levend beeld bij waar jij of waar jouw merk voor staat.
Ben je een pragmatist die harde cijfers wil zien?
No problemo: Visuele content, zoals een video, werkt aanzienlijk beter dan tekst. Men onthoudt namelijk 80% van wat ze zien, waar ze slechts 20% onthouden van wat ze lezen. Wil jij toekomstige klanten, partners, bezoekers, of werkgevers ‘triggeren’, verleiden en lokken, dan heb je dus een video nodig.
Video’s zijn hot, hip en happening.
Van deze tijd, dus. Wist je bijvoorbeeld dat in 2020 ca. 80% van het internetverkeer uit bewegend beeld bestond? Ook blijkt dat 64% van de consumenten overgaat tot een aankoop nadat zij hier een video van hebben gezien én worden video’s wel 1200 meer gedeeld op social media dan afbeeldingen of documenten.
Kortom: video’s wekken vertrouwen, video’s vallen op, video’s springen eruit, video’s zijn het kijken waard en dus de investering waard. Overtuigd? Yes, dat kan ook niet anders. Lees snel verder om te zien wat het pakket Less is More inhoudt.